Plany treningowe dla kolarzy

W Diet & More współpracujemy z amatorami i  zawodnikami wielu konkurencji kolarskich. Obecnie prowadzimy programy treningowe dla osób ścigających się na szosie w wyścigach ze startu wspólnego jak i rywalizyjących w jeździe na czas, w olimpijskim formacie kolarstwa górskiego czyli MTB XCO oraz w maratonach MTB (XCM) jak również dla rywalizujących w kolarstwie przełajowym czyli CX.

WSPÓŁPRACA

  1. Poznanie zawodnika

Pierwszym krokiem przed podjęciem współpracy jest szczegółowe zapoznanie się z Twoją dotychczasową historią. To pozwoli przybliżyć to co osiągnęłaś/osiągnąłeś do tej pory. Dzięki temu Twój program przygotowań jest dokładnie dopasowany do Twoich indywidualnych potrzeb i możliwości fizycznych oraz treningowych.

 

  1. TRENING

Po ustaleniu planu działania rozpoczynamy współpracę. W początkowym okresie będzie to zapoznawanie się zawodnika z trenerem, omówienie dotychczasowych wyników i treningów, nakreślenie proponowanych rozwiązań, określenie indywidualnych celów na sezon i dobranie odpowiedniego programu treningowego.

Każdey zawodnik przed rozpoczęciem współpracy powinien odbyć wizytę kontrolną u lekarza sportowego w celu potwierdzenia zdolności do uprawiania sportu – każdy zawodnik bierze udział w treningach na własną odpowiedzialność.

 

  1. Platforma treningowa TrainingPeaks.com

Rozpoczynając współpracę  zakładamy konto na platformie treningowej TP (trainingpeaks.com). Każdy trening jest zamieszczony na indywidualnym profilu zawodnika – w jego kalendarzu.  Po każdym treningu, zawodnik wysyła informację zwrotną o przeprowadzonej jednostce treningowej logując się na swoim koncie przesyła dane z licznika / pulsometru oraz opisuje w kilku zdaniach przebieg danej sesji treningowej. Poddajemy szczegółowej analizie każdą przeprowadzoną jednostkę treningową, aktualny stopień wytrenowania zawodnika, postępy w treningu, zmęczenie oraz inne parametry niezbędne w procesie treningowym.

  1. Monitoruj organizm

Aby przeprowadzić właściwie trening potrzebne jest urządzenie monitorujące (pulsometr bądź pomiar mocy). Obciążenie treningowe dobierane jest na podstawie poziomów intensywności według tętna lub mocy, które wyznaczamy za pomocą badań wydolnościowych (określamy progi AT i RCP). Ważnym elementem każdego systemu treningowego są aktualne badania lekarskie..

 

Kluczem do sukcesu jest skuteczny system treningowy, odpowiednie planowanie zarówno samych treningów jak i wszelkich spraw po za sportowych oraz możliwie częsty kontakt z zawodnikami zarówno w trakcie treningów jak i samych startów – szczególnie tych priorytetowych.

Aby skutecznie realizować plan warto abyś miał / -a zapewnione:

  • rower startowy (MTB lub szosa) oraz rower treningowy (najlepiej szosowy lub MTB z oponami na szosę)
  • miernik mocy (Garmin, SRM, Power Tap, Quark, Power2max, Stages, inne)
  • dostęp do siłowni i urządzeń fitness
  • trenażer do jazdy na rowerze gdy pogoda się psuje
  • dostęp do basenu i sauny
  • odpowiednie buty do biegania
  • waga z możliwością pomiaru % tkanki tłuszczowej, % wody w organizmie oraz masy mięśniowej
  • możliwość regularnego kontaktu co 1-2dni z informacją zwrotną o wykonanych treningach
  • rekomendowany minimalny okres współpracy – 2 lata

Umów się na konsultację ze specjalistami Diet & More.